Správné nahuštění pneumatik je rozhodující v mnoha faktorech:
- brzdná dráha, ovladatelnost vozidla
- životnost pneumatik
- ekonomika provozu vozidla - vyšší spotřeba
- životnost zavěšení kol - tlumiče
- ...
Pneumatiky kontrolujeme pravidelně před jízdouPneumatika bez tlaku je velmi choulostivá na jízdu. Lze ji tak zničit již po pár metrech.
Správné nahuštění se odvíjí od typu vozidla a od zatížení vozidla Údaje o správném nahuštění uvádí každý výrobce automobilu. Tyto údaje naleznete na snadno přístupném místě. Např. u vozidel Škoda je štítek s těmito údaji nalepen na vnitřní straně víčka od nádrže. Jiní výrobci tento štítek lepí na B sloupek u řidiče, nebo z boku dveří na straně řidiče.
Tlak v pneumatikách měříme nejlépe za tepla, když jsou zahřáté na provozní teplotu
Vzhledem k tomu, že běžný vzduch obsahuje vlhkost a významně mění tlak s teplotou je doporučováno plnit pneumatiky inertními plyny, které mají nízkou tepelnou roztažnost
Nezapomínejte na rezervní kolo. Musí být nahuštěno na MAXIMÁLNÍ tlak uvedený na pneumatice.Prázdné rezervní kolo vám bude k ničemu
|vydáno: 18. ledna 2015 |zobrazeno: 2286x|