Menu

Jak mám správně začít?

Důležité je vůbec začít! Samozřejmě že je podstatné to, jestli vlastně vůbec chcete. Ale pokud to myslíte vážně, tak udělejte jedno (ne padesát), ale jedno pořádné rozhodnutí a jděte do to ho!


Kdo může začít?

Kdokoliv, kdo splňuje tyto zákonné podmínky podle zákona č.247/2000 Sb:


Co musím udělat, JAK tedy začít?

Bude třeba vytisknout, vyplnit, zařídit:

TIP:

Pokud to nejde, nejde, nejde a nejde vytisknout, tak zavolejte na telefon: +420 724 373 498 - p. Krejčí a přivezeme vám oba formuláře.

  • Vyplnit tiskopisy.
    • Na ŽÁDOSTi O PŘIJETÍ K VÝUCE A VÝCVIKU je potřebný souhlas zákonného zástupce u osob mladších 18-ti let.
    • Tiskopis POSUDEK O ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOSTI musí potvrdit pouze Váš praktický lékař. Někteří praktičtí lékaři si mohou vytisknout vlastní verzi tiskopisu POSUDEK O ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOSTI, který je platný. POSUDEK O ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOSTI nesmí být starší 3 měsíců!!!
  • Abychom ušetřili Váš drahocený čas, vyzvedneme si od Vás vyplněné a podepsané tiskopisy. Přijedeme si pro ně na předem domluvený čas a místo (doma, v práci, ve škole, ...).
  • Termín záhájení je individuální, dle vzájemné domluvy. Na první hodině výuky Vám budou sděleny podrobnosti výcviku a výuky, zároveň je nezbytné uhradit zálohu, minimálně 2400,-Kč, z ceny kurzu. Pokud chcete uhradit celý kurz a mít placení vyřešené, je možné provést platbu v hotovosti, nebo převodem na bankovní účet.

Jak to bude probíhat?

Aby jste si nekupovali zajíce v pytli, můžete se podívat na náhled toho, jaké pomůcky budete mít k dispozici... viz => "Co všechno máte v kurzu k dispozici."

V první polovině kurzu probíráme klíčové dopravní předpisy a jejich praktické použití na silnici. Dále pokračujeme zásadami bezpečné jízdy a řešením krizových situací, první pomocí a nakonec se dozvíte, jak správně pečovat o své auto.

Na stránkách Ministerstva Dopravy ČR máte možnost vyzkoušet svoje znalosti v závěrečném testu a zároveň tak prověřit své šance na úspěch při ostré zkoušce. Test při ostré závěrečné zkoušce vám bude vygenerován z těchto stránek.

POZNÁMKA

"Pozor, na stránkách Ministerstva dopravy ČR se generuje jenom několik kompletních testových sestav z cca 200 testových otázek, určených na vyzkoušení. V ostrém, závěrečném testu, se generuje test z cca 870 testových otázek. Proto je pro úspěšné zvládnutí závěrečného, ostrého testu, nezbytné projít všechny aktuální testové otázky >>ZDE<<<"

Po absolvování prvních hodin teorie začíná praktický výcvik v řízení vozidla. První hodina začíná na cvičišti, kde se v klidu naučíte základní ovládání vozu. Na dalších jízdách již s pomocí učitele zvládnete jednoduchou trasu po klidných silnicích v okolí Pardubic a jakmile získáte jistotu v ovládání auta, čeká vás náročný výcvik v hustém městském provozu.

Jedna jízda obyčejně trvá 2 vyučovací hodiny (90 minut). Jízdy si budete plánovat podle svých časových možností a to včetně víkendů. Běžné tempo jsou 1 až 2 jízdy týdně, při variantě EXPRES to může být až 7 jízd týdně.

NÁZOR:

"Vzhledem k dnešní hustotě silničního provozu je zákonné minimum, 28 hodin praxe, tragicky málo na to, aby byl žadatel připraven na zvládání všech situcí, vzniknuvší v silničním provozu.

Pokud by vám praktická výuka nešla tak rychle, je možné si po vyčerpání zákonného limitu, 28 hodin praxe, dokoupit kondiční jízdy. Přeci jenom jde v silničním provozu mnohdy o život a proto bych tady doporučoval nehledět až moc na cenu. Nikdo se nechce stát součástí dopravní nehody"


Co když mi to nepůjde?

Není třeba propadat panice. Diky citlivému přístupu lektora, bude výcvik přizpůsoben Vašim schopnostem. Zákonné minimum je sice stanoveno na 28 jízd po 45 minutách, ale pokud se nebudete cítit na zkoušky, je možné si dokoupit doplňující (kondiční) jízdy.

Důvěřujte profesionalitě lektora, který Vám zkušeným pohledem praktika ohodnotí Vaše šance na úspěch při závěrečné zkoušce a poté doporučí případný další postup výcviku. Jeho cílem je naučit Vás umět bezpečně řídit. Bohužel nebezpečných a bezohledných řidiču je v provozu víc než dost a není důvod tyto řady rozšiřovat. Berte jeho doporučení jako přátelskou radu, nikoliv jako pruzení.



Bojím se, že bude na mě učitel křičet!

Vzhledem k tomu, že mezi lidmi koluje spousta fám, polopravd a bohužel i pravd o lektorech autoškoly, coby nervních, labilních a zapšklých bručounů, může Vám autoškola EXPRES zaručit výcvik s lektorem, který pravidelně prochází kurzy psychologie, komunikace, asertivního jednání.
Není tedy důvod se poddávat obavám.


Jaké mám vlatně šance?

Šance uspět je 100%, pokud nehodíte flintu do žita... V učení se, jsou někteří lidé rychlejší, někteří i pomalejší. Někdo udělá závěrečné zkoušky napoprvé, někdo až na třetí pokus. Někdo je "nervák", u koho stres ze závěrečné zkoušky zhatí veškerou snahu autoškoly, aby uspěl, a někdo je zase "kliďas", kdo překoná všechny své obavy a předvede před zkušebním komisařem ukázkovou jízdu.

Jako jediná autoškola v Pardubicích se nestydíme ukázat statistiku úspěšnosti při závěrečných zkouškách a dovolíme si tvrdit, že patříme mezi nadprůměrně úspěšné autoškoly. Berte prosím tuto statistiku pouze jako orientační, byť vychází z reálných výsledků.

Tou hlavní příčinou neúspěchu není to, že by žáci neuměli, ale to, že jim prostě pracují nervy... Zkouška, komisař jim dýchá za zády... Stress z toho neudělat chybu... No, a z toho vznikají chyby.

Zkouška je od slova ZKUSIT TO, tak není důvod se příliš nervovat ;-) A když to náhodou nevyjde, tak se to dá opravit. A kdyby náhodou opravdu něco nešlo, tak se stačí ozvat a můžeme to natrénovat.


Jak to skončí?

Dobře! Získáte řidičský průkaz a budete se moci bezpečně zařadit mezi motoristy... První samostatné kilometry za volantem si ještě raději užívejte se spolujezdcem, takovým co vám nebude kecat do řízení, a až získáte potřebnou sebedůvěru, že to zvládnete sami, stanete se plnohodnotnými řidiči.