Startovací kabely, to je ta věcička, která je důležitá, když vám v autě autobaterie řekne pá pá, ale vy potřebujete nutně NASTARTOVAT vůz!!!
Příčin může být mnoho, proč autobaterie selže, ale pokud někde v okolí vrčí motor jiného automobilu, a když to je ještě diesel (robusnější elektroinstalace), tak jste na 100% zachráněni... tedy pokud někdo má v autě ty správné startovací kabely. Nejčastěji je budete potřebovat na podzim a v zimě, kdy teploty klesají dolů a slabá baterie s chladem ztrácí svoji kapacitu víc a víc.
Pokud jde o startování benzínového auta, tak to je poměrně snadné, pokud se dodržují základní pravidla. Na běžný benzínový motor stačí téměř libovolné startovací kabely o minimálním průřezu jádra kabelu 12mm2, nejlépe v mědi.
U naftového motoru je startování pomocí kabelů velký problém. Většina běžných prodávaných startovacích kabelů, je pro diesel naprosto nepoužitelných. Prodávané kabely ve svém popisu doslova lžou o přenesených ampérách. 300A, 400A, 600A, 800A... přesto motor sotva škytne, ale nenastartuje. Pro naftové motory potřebujete minimálním průřez měděného jádra kabelu 16-25mm2. Hliníkovým kabelům se vyhýbejte, hliník časem křehne a láme se.